Cybercrime overkomt ons toch niet?
De praktijk bewijst anders. Ter vergelijking:
Toch verzekert iedereen zich wel tegen brand, maar niet tegen cyberschade.
Cybercriminelen worden door 1 ding gedreven: geld. En een geldstroom is aanwezig in iedere onderneming. Maar ook klantgegevens en vertrouwelijke bedrijfsgegevens kunnen geld opleveren. De schadelast na een cyberaanval is voor het MKB gemiddeld rond de €60.000 (bron: Hiscox). Toch is ook de reputatieschade en de gevolgen daarvan op het krijgen en behouden van klanten niet te onderschatten.
Vanwege het realistische risico en de verstrekkende gevolgen van een cyberaanval, is het belangrijk een goede overweging te maken om dit wel of niet te verzekeren.
Hoe beschermt u uw organisatie tegen dergelijke hoge kosten? Dat en preventietips leest u terug in onze brochure: Cyberverzekering, nuttig of overbodig?
Mogelijk heeft u alleen maar meer vragen gekregen. Dat begrijpen wij!
Neemt u in dat geval contact op? We helpen u graag verder, zodat u een gedegen keuze kunt maken.